A.1.4. Sportkirándulások

SPORTKIRÁNDULÁSOK

A program keretében több sportkirándulást szerveztünk, melyeknek célja, hogy lehetőséget biztosítsunk tanulóink számára közvetlen környezetünk, illetve az ország távolabbi vidékeinek megismerésére, érdekességek megtekintésére. A kirándulások lehetőséget biztosítottak a mozgásra, a szabadban eltöltött idő növelésére, a tanórákon – földrajz, természetismeret, biológia – elsajátított elméleti ismeretek elmélyítésére. Egészséges életmódra, rendszeres testmozgásra neveltek, elősegítették a mozgás szeretetét, az egészségtudatos életmódot, kitartásra nevelt a mozgásos tevékenységek által.
1. Nyíregyháza, 2013. október 16. – autóbuszos kirándulás (41 fő)
2. Jászberény – Boldog – Hatvan, 2014. április 02. – autóbuszos kirándulás (12 fő)
3. Alattyán – Jánoshida, 2014. május 06. – kerékpártúra (18 fő)
4. Alattyán – Pusztamizse, 2014. május. 07. – kerékpártúra (18 fő)
5. Alattyán – Jászalsószentgyörgy, 2014. május 20. – kerékpártúra (18 fő)
6. Hortobágy, 2014. október 20-21. – autóbuszos kirándulás (21 fő)
7. Kecskemét, 2015. április 27. – autóbuszos kirándulás (39 fő)
8. Budapest, 2015. 05. 20. – autóbuszos kirándulás (22 fő)
9. Eger, 2015. 05. 21. – vasúttal történő utazás (18 fő)
A kirándulások során megismertük a nyíregyházi Állatparkot, a Falumúzeumot, illetve a városközpontot. Jászberényi sétánkon megismertük a város nevezetességeit, majd aktívan részt vettünk az 1849. április 2-i hatvani csata emlékére rendezett 26. Tavaszi Hadjáraton, Közép-Európa legnagyobb katonai hagyományőrző rendezvényén a Heves megyei Boldogon. Hatvanban a Magyar Természettudományi Múzeum tagintézményeként működő Széchenyi Zsigmond Vadászati Múzeumot tekintettük meg, amely a XXI. századi fenntartható vadászathoz kapcsolódó etikus vadászati elveket, modern, környezettudatos ismereteket tartalmaz, és ezeket a legmodernebb interaktív eszközökkel teszi közzé. A Hortobágyi Nemzeti Park Látogatóközpontjában megismertük a Hortobágy legjellemzőbb élőhelyeinek élővilágát. A Körszínben a tanulók megismerkedhetnek a térségre jellemző kézműves mesterségekkel. A Hortobágyi Halastónál megnézhettük a daruvonulást. A HNP természeti adottságaira alapozott Hortobágyi Vadaspark kiválóan alkalmas volt az ősi puszta vadvilágának megismerésére. Szekértúrán ismerkedtünk őshonos állatokkal. Kerékpártúráinkon megismertük Pusztamizsén a Petrobelli Farm Mezőgazdasági Termelő és Kereskedelmi Kft. tevékenységi körét, illetve a Pusztamizsei Természetvédelmi Területet, Jánoshida, illetve Jászalsószentgyörgy nevezetes köztéri alkotásait, épületeit, történelmi és természeti értékeit. Budapesten a János-hegyi Erzsébet kilátó és a Margitsziget látnivalói bűvölték el a gyerekeket. A zugligeti Libegőzés minden tanulónak nagy élményt jelentett. Egerben a várral és történetével, a Gárdonyi Emlékházzal ismerkedtünk és megküzdöttünk a minaret lépcsőivel. Kecskeméten látogatást tettünk a Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison, látogatást tettünk a Vadaskertben és megnéztük a Cifra Palotát és a Katona József színházat.